بوت استرپ چیست؟ Bootstrap مجموعه ای از ابزارهای رایگان برای ایجاد صفحات وب و نرم افزارهای تحت وب است که شامل توابع HTML ، CSS و JavaScript برای تولید و نمایش فرم ها ، دکمه ها ، برگه ها ، ستون ها و سایر عناصر طراحی وب است. بودن. بوت استرپ در ابتدا توسط مارک اتو و جیکوب تورنتون طراحی و نوشته شده است تا یک چارچوب ظاهری واضح و یکنواخت در ابزارهای توییتر ایجاد کند. قبل از شروع این پروژه ، نمونه های بسیاری با همان رویکرد ایجاد شده اند که همگی با سرنوشت یکسانی روبرو شده اند و مورد استقبال طراحان وب جهان قرار نگرفته اند. با توجه به مشکلات اساسی در مثال های دیگر ، خالق اصلی توییتر یا همان مارک Otto تصمیم گرفت یک سیستم داخلی قدرتمند به نام Bootstrap بسازد.

در آگوست 2011 ، توییتر Bootstrap را به عنوان چارچوب طراحی وب منبع آزاد و رایگان در دسترس قرار داد و در فوریه 2012 به محبوب ترین پروژه Github تبدیل شد.

تاریخچه کلمه Bootstrap چیست؟
گذشته از بحث در مورد طراحی وب و مسائل مربوط به آن ، اصطلاح Bootstrap به تنهایی به معنای "bootstrap" و کلمه Bootstraping به معنای اجرای یک فرایند به طور مستقل و بدون استفاده از منابع خارجی است. در علوم کامپیوتر ، این اصطلاح کمی کوتاهتر است و به عنوان Booting استفاده می شود ، که بیانگر روند تنظیم سیستم و وارد کردن اطلاعات اساسی نرم افزار در حافظه کامپیوتر است.
معنی کلمه bootstrap

کلمه boot در انگلیسی به معنی چکمه یا چکمه است ، بعضی چکمه ها در انتهای آن زبان کوچکی دارند که هنگام پوشیدن کفش برای جا دادن بهتر پا استفاده می شود (چیزی مانند پاشنه) این زبان به Bootstrap معروف است.
این فریم ورک با تمام مرورگرهای استاندارد سازگار است و حتی در نسخه های قدیمی مانند Internet Explorer 8 نیز از زیبایی ظاهری خود برخوردار است. از نسخه دوم Bootstrap به بعد ، یک طراحی واکنش گرا ارائه شده است که باعث می شود صفحه نمایش به درستی در تلفن های هوشمند و تبلت ها ظاهر شود. برای درک بهتر طراحی ریسپانسیو می توانید مقاله ای به نام طراحی ریسپانسیو را بخوانید
 دیدن.

بوت استرپ منبع باز است و برای بارگیری رایگان در سایت Github موجود است. همکاری در مورد این پروژه و شخصی سازی ویژگی ها و شکل ظاهری آن امکان پذیر است و تاکنون اسناد مربوطه به چندین زبان ترجمه شده است.

راه انداز پاسخگو
با توجه به هم ترازی صحیح متن فارسی و تفاوت نحوه قرارگیری مطالب با سایت های انگلیسی ، با جستجوی اینترنت در سایت Persian Bootstrap ، نیاز به تغییرات اساسی در کد CSS و توابع jQuery احساس می شود
 پیدا شد.
این سایت علاوه بر تغییر کد اساسی ، مستندات و آموزش های مربوط به Bootstrap به زبان فارسی را نیز ارائه کرده است که می تواند برای شروع کار بسیار مناسب باشد.

بوت استرپ به زبان ساده!
ممکن است هنوز با ویژگی ها و قابلیت های Bootstrap آشنا نباشید ، یا نحوه استفاده از آن را دقیقاً درک نکنید. در این بخش ، ویژگی ها و قابلیت های آن را کمی راحت تر بررسی خواهیم کرد.
بزرگترین مشکل طراحان وب و رمزگذاران قدیمی ایجاد ظاهری زیبا و مناسب است! بله ، این دقیقاً مشکل اساسی است. اصول کدگذاری و ایجاد زیرساخت و ساختار مناسب برای یک سایت بسیار مهم و پیچیده است ، اما نمایش صحیح خروجی کار و ایجاد فضای کاربرپسند نیز بسیار مهم خواهد بود.
هدف بوت استرپ بستن فاصله بین طراحی و کدگذاری و تشویق رمزگذاران به استفاده از طرح های پیش فرض است. برای این منظور ، دستورات CSS و توابع jQuery مورد نیاز شما را فراهم کرده است تا بتوانید از دستورات پیش فرض استفاده کنید و اصول طراحی Bootstrap را دنبال کنید تا زمان شروع کار یک پروژه و خروجی آن مطابق با استانداردها بسیار کاهش یابد. جهان را به جلو حرکت دهید.

اگر طراحی سایت را با پخت و پز مقایسه کنیم ، دستورالعمل های php مانند مواد اولیه در پخت غذا هستند و مسئولیت تأمین غذای لازم را دارند ، کدهای HTML مانند دستورالعمل های پخت و پز هستند که خروجی مورد نظر شما را از مواد اولیه ایجاد می کنند . دستورات CSS شباهت زیادی به نحوه کشیدن غذا در ظرف و نحوه ارائه آن روی میز دارند! خوشمزه ترین غذای دنیا اگر در ظرف پلاستیکی و به صورت نامناسب سرو شود ، ممکن است رضایت مردم را جلب نکند اما ارائه مناسب و زیبا یک غذای ساده می تواند اشتهای افراد با تقاضای بیشتر را نیز برانگیزد.


مشکل بوت استرپ چیست؟
پروژه Bootstrap با یک هدف مشخص و ایده ای ستودنی راه اندازی شده است و از این طریق نسخه سوم خود را تجربه می کند. بسیاری از طراحان از استانداردهای آن و بسیاری از افراد از Bootstrap در طراحی سایت شرکتی یا طراحی فروشگاه آنلاین استفاده می کنند.
 یک مزیت مهم در نظر گرفته می شود ، اما مشکل اصلی زمانی بوجود می آید که به طراحی اصلی آن وابستگی زیادی داشته باشید.

امروز بسیاری از سایت ها را مشاهده می کنیم که به نظر می رسد همه نسبتاً شبیه به هم هستند و به راحتی می توانید رد پای Bootstrap را مشاهده کنید. به عنوان مثال ، رنگ مسئله سربرگ سایت ، حاشیه های خاکستری 1 پیکسل و دکمه های آبی و قرمز با ظاهری خاص نشانگر استفاده از Bootstrap در یک سایت است ، در حالی که با کمی تغییر ، می توان ظاهری جدید و متفاوت داشت به هر یک از این بخشها و طرح رنگ. او خواسته های خود را در آنها ایجاد کرد.

اگر روند استفاده از بوت استرپ به همین روش ادامه پیدا کند ، در آینده ممکن است تشخیص سایت های اینترنتی از یکدیگر کمی دشوار باشد و همه آنها یکسان و تکراری به نظر برسند. این بدان معنا نیست که ما با این سیستم و امکانات آن مخالف هستیم ، بلکه به این معنی است که باید از این امکانات برای بهبود فضای اینترنت استفاده کنیم و خلاقیت خود را فراموش نکنیم.

بوت استرپ 4 دستیابی به موفقیت در صفحه بندی صفحه است
نسخه جدید Bootstrap 4 سال پس از انتشار نسخه اول آن معرفی شد. مهمترین تغییر در نسخه جدید استفاده از Flex در ستونها است. در نسخه 2 بوت استرپ ، اندازه بندی ستون ها بر اساس پیکسل انجام شده است که برای انعطاف پذیری بیشتر ، در نسخه 3 به درصد تغییر یافته است. در چهارمین نسل از چارچوب بوت استرپ ، ستون ها براساس درصد انجام می شوند ، با این تفاوت که دیگر محدود به درصدهای خاص نیستید.


دوشنبه 22 دی 1399
بؤلوملر :